De achtste dag op Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Levi - WaarBenJij.nu De achtste dag op Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Levi - WaarBenJij.nu

De achtste dag op Curaçao

Door: Hester fotografie Esther

Blijf op de hoogte en volg Levi

03 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Wow wat gaat de tijd alweer snel. Sinds gisteren zijn we gewend aan de temperatuur. We gaan steeds meer houden van het eiland en de lieve positieve en relaxte mensen. Vandaag zijn Esther en Yannick al vroeg op pad gegaan richting de grotten van Hato. Ze hebben een leuke ochtend gehad en hebben genoten van de rondleiding met een erg enthousiaste gids. Leguanen liepen er ook.
Ik ben in het huis gebleven met Levi omdat we gemerkt hebben dat Levi gauw moe is in de ochtend. Hij moet natuurlijk lekker uitgerust aan de therapie beginnen. Dus samen in het zwembad gedoken.
De therapie begint iedere dag om 13:00 uur dus na de lunch snel in de auto en op pad. Levi vond het leuk om Bibi en Elise weer te zien. Eerst heeft hij binnen in de therapie ruimte gewerkt aan zijn plan bord.Daarna wetsuit aan en naar het water. Levi heeft bij Bibi aangegeven dat hij zelf het water in wilde gaan en dus geen duwtje /hulp nodig had. Wat een mooi gezicht om Levi zelf vanaf het dock het water in te zien glijden. Supertrots zijn we allemaal inclusief Levi op zichzelf:-).
Levi heeft super veel plezier met Nubia en de therapeuten. Hij maakt grapjes en zijn gevoel voor drama gooit hij ook in de strijd. Iedereen moet vreselijk om Levi lachen. Wat een genot om naar te kijken. Yannick geniet in de tussentijd van het brusjes programma. Hij mag elke dag zelf kiezen uit een aantal dingen om te gaan doen. Stuk voor stuk erg leuke dingen.
De tijd vliegt voorbij en voor dat we het weten is deze vierde therapiedag alweer om. Het nabespreken met de therapeut elke dag is erg fijn. Ze is zo rustig, geduldig en positief. Geweldig!
In de namiddag heb ik nog een workshop gevolgd;Positief opvoeden. Onder de boom buiten bij het CDTC met op de achtergond de zingende dolfijnen. Fijn om een aantal dingen te kunnen bespreken en handvatten aangereikt te krijgen. We passen het gelijk toe en Levi is hierdoor heel rustig, blij en lief. Dat is hij natuurlijk altijd al maar nu constanter.
Zo fijn dat Esther er bij is. Ze geniet mee en helpt waar ze kan. We kunnen deze ervaring delen en alles nabespreken en dat is zo fijn.
Na een lekkere maaltijd bereid door Esther hebben we nog een duik genomen in ons romantisch verlichte zwembad.
Toen was het bedtijd voor Levi.
Wat wederom een enerverende en bijzondere dag. Ik begin steeds meer de magie in te zien van de therapie en alles er omheen.
Leuk dat iedereen mee leeft en hopelijk ook mee geniet. Wij lezen met plezier jullie reacties

• 04 Maart 2016 - 07:20

Brenda:

Toppertje! Genieten!
    Leuk voor Yannick ook keuzes te doen.

• 04 Maart 2016 - 07:49

Annelies:

Lieve kids.

Wat een mooie dag beschrijving! Ik zou wel eens om een hoekje willen kijken?
    Fantastisch, dat de therapie zo aanslaat ! En ook zo fijn voor yanick dat hij prachtige uitstapjes maakt met zijn tante Esther! Positief denken in de opvoeding is altijd oké. Een groot compliment voor jullie daar!

Liefs Annelies en Coos.

• 04 Maart 2016 - 08:50

Seppie:

Wat een mooi verslag weer en ik snap precies wat je bedoelt :) En ik zit hier helemaal te genieten en blij zijn voor jullie!

• 04 Maart 2016 - 09:01

Karla Meulema:

Hej hej

Wederom weer een prachtige dag gehad, mooi dat de therapie zijn vruchten afwerpt.

En wat weer een leuke foto's.

Veel plezier verder!!!!

• 04 Maart 2016 - 18:05

Lia:

Wat mooi om jullie belevenissen te lezen en wat fijn dat iedereen het zo naar zijn/haar zin heeft.
    Dank jullie wel dat jullie het delen.

• 07 Maart 2016 - 07:09

A'ly:

Wat ontzettend gaaf elke keer een reisverslag lezen. Ik mis dr wel eens eentje. Maar ik was toch heel nieuwsgierig of Levi t ook gaaf zou vinden met de dolfijnen. ( ik had die ene gelezen waar hij nog niet zo goed durfde). Zo fijn te lezen dat het allemaal goed is en dat jullie ervan genieten!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!
    Liefs,
    A'ly