De derde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Levi - WaarBenJij.nu De derde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Levi - WaarBenJij.nu

De derde therapiedag

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Levi

02 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Vandaag aan mij de eer om het verslag te schrijven van deze 3de therapiedag. Wat mij de afgelopen dagen is opgevallen is het enthousiasme en de rust van alle medewerkers van het CDTC. De therapeuten, dolfijnentrainers, interns en dolfijnen zelf, stuk voor stuk ontzettend gemotiveerd en deskundig (Ja, ook de dolfijnen!) Hierdoor is het een feest om te kijken naar Levi op de dock.
Vandaag startte Levi de dag vrolijk, hij pakte zijn boek over de dolfijnen erbij maar naarmate de ochtend vorderde merkten we dat de spanning bij hem toenam. Dus hij had weer een duwtje nodig om t water in te gaan, maar had nu een stuk sneller de smaak te pakken en ging leuke spelletjes doen met Nubia.
Wat het natuurlijk extra leuk maakte was dat Yannick vandaag de hele tijd op de dock erbij mocht zijn. Yannick vond het prachtig en heeft veel uitleg van de dolfijnentrainster gehad over hoe je de dolfijnen aanwijzingen geeft. Hij kan ze nu laten zingen, dansen en springen! We zagen Yannick erg genieten!
We merken dat Levi na de training druk bezig is met het verwerken van alle indrukken, maar dat hij vrolijk en rustig is. Hij schreeuwt minder maar vraagt in plaats daarvan rustig om hulp.
Nadat we waren bijgekomen hebben we voor het eten een duik in de zee genomen om deze dag snorkelend en spetterend af te sluiten.

• 03 Maart 2016 - 07:57

Hannah Pouw:

Wat een leuk nieuws van en voor iedereen daar.
    Ik kijk uit naar de foto's.
    Ook voor vandaag weer een superdag gewenst uit een zwaar besneeuwd Zweden.
    Liefs (o)ma Hannah

• 03 Maart 2016 - 16:03

Lolke & Adrie Wassenaar:

Hoi Hester en Ester,

Leuk om iedere dag even een update te krijgen.

De foto's geven ook een goede impressie van een vrolijke vakantie.
    Bijzonder om te lezen hoe langzaam het contact met Levi en Nubia tot stand gebracht wordt.
    De paradijselijke omgeving zal ook zeker een gunstige uitwerking hebben.
    Ook goed dat de leiding Yannick bij de therapie betrekt.
    Wat zal hij in zijn element zijn, zwemmen in de oceaan en in het eigen zwembad.

Geniet met volle teugen.

Liefs,

Adrie en Lolke

• 03 Maart 2016 - 19:32

Trynke Maaike:

Wauw, wat mooi. We genieten op de zorgboerderij ontzettend van de verslagen en de kinderen laten we mee genieten van de foto's van Levi met de dolfijnen. We vinden het prachtig om te zien. Kinder logica vraagt: Wow is dat niet vet koud? het is winter ;-)

Geniet er van!!!

Groetjes Trynke Maaike en de rest

• 03 Maart 2016 - 19:39

Annelies:

Dag lieve mensen.
    Wat een goed nieuws dat het goed gaat met Levi !
    Ik zie het voor mij !
    Wat een belevenissen voor jullie allemaal.
    Ben zeer benieuwd naar foto's en filmpjes.

Lieve groetjes en dikke knuffels voor jullie!
    Annelies en Coos.